4.4.13.

omega dijeta

omega dijeta

Omega dijeta je jedna od najzdravijih dijeta.Za razliku od strogih mesnih ,restriktivnih dijeta gde 
odredjene namirnice poput voca uopste ne uzimamo,omega dijeta predstavlja zdrav koncept mrsavljenja.
Akcenat je na povecanom ali kontrolisanom unosu omega 3 i omega 6 masnih kiselina.
Njihova uloga je poznata: jacanje imuniteta,"podmazivanje zglobova" kao i celokupan uticaj na opste zdravstveno stanje pojedinca.
U tekstu mediteranska dijeta,smo vec spominjali omega 3 masne kiseline ali omega dijeta ima jos jasniji i prakticniji dijet plan.
Prva pomisao na masti nas odbija i deluje kontradiktorno kad zelimo smrsati zar ne ?
Pitanje:kojih masti  ? :)
omega dijeta

Omega dijeta namirnice:

povecan unos ribe(dubokomorske )
povecan unos maslinovog i kanola ulja
povecan unos zelenog lisnatog povrca
kontrolisan unos mesa curetine,piletine
kontrolisan unos semenki sem lanenih
izbegavanje drugih biljnih ulja narocito suncokretovog

Omega 3 masne kiseline nam stite srce i krvne sudove a da pritom negativan efekat izostaje.
Sto je slucaj kod ostalih(losih)ulja cije su posledice gojaznost i depresije.
Omega dijeta je nacin zivota a ne neka kratkorocna instant dijeta.Obroci bogati omega uljima su daleko 
sitiji od obroka koji uopste ne sadrze masti(na kakve nailazimo kod drugih dijeta)
Stoga i klasican trodnevni,petodnevni dijet plan izostavljamo.
Dacemo vam smernice oko namirnica kojim bi ste se trebali snabdeti a na vama je da promenite zivot i 
okrenete novi list.
nabavite sledece:
tunjevina,sardine(ocedjene od ulja),pastrmka,losos
repicino i maslinovo ulje
orasi,pasulj,socivo,grasak,spanac,kelj,blitva,zelene salata,prokelj,kupus
mleko,jogurt,sir i ostale mlecne namirnice mozete konzumirati ali nemojte preterivati
integralni hleb sa lanenim semenkama,kukuruz i krompir u umerenim kolicinama.
Kad sve prikupite podelite to u 5 obroka ( 3 glavna jela i 2 uzine) 
i zapocnite zdravu dijetu.

omega dijeta